CZECH TOURISM TURISTICKÉ REGIONY TR 14  SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO TR 13  STŘEDNÍ MORAVA TR 12  JIŽNÍ MORAVA TR 11  VYSOČINA TR 10  VÝCHODNÍ ČECHY TR 09  ČESKÝ RÁJ TR 15  KRKONOŠE TR 08  ČESKÝ SEVER TR 07  SEVEROZÁPADNÍ ČECHY TR 06  ZÁPADOČESKÉ LÁZNĚ TR 05  PLZEŇSKO TR 04  ŠUMAVA TR 03  JIŽNÍ ČECHY TR 02  STŘEDNÍ ČECHY TR 01  PRAHA PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY
Fulltext
Neděle 08.06.2025
  TOP 20  
  Databanka akcí
 
  KULTURNÍ, ZÁBAVNÍ A SPOTŘEBNÍ VYŽITÍ  
  Sportovní aktivity
Kultura
Zábava
Nákupy
 
  DOPRAVNÍ DOSTUPNOST A MÍSTOPIS  
  Dopravní dostupnost
Místopis
Přírodní zajímavosti
 
  POZNÁVACÍ CESTOVNÍ RUCH  
  Technická pamětihodnost
Církevní památka
Archeologie
Kultura
Lidová architektura
Hrady a zámky
Městské zajímavosti
Židovské památky
Ostatní
 
  LÁZEŇSTVÍ A WELLNESS  
  Lázně
Wellness
 
  ORGANIZACE CESTOVNÍHO RUCHU  
  Organizace cestovního ruchu
 
  SPORT  
  Letectví
Zimní sporty
Vodní sporty
Cykloturistika
Pěší turistika
Ostatní
 
  UBYTOVÁNÍ, STRAVOVÁNÍ, SERVIS NA CESTÁCH  
  Ubytování
Stravování
Gastronomie
Servis na cestách
Mapy
Web kamera
 
Království perníku

Statistika není nuda

Statistika nuda je .... zpívá se v jedné z našich pohádek. Že tomu tak není dosvědčuje statistické vyhodnocení činnosti Městského informačního centra Ostrava, o. p. s. Není nad to mít dokonalý přehled o tom, jak jsme si vedli.
Městské informační centrum Ostrava, o. p. s. (zkrácení MIC Ostrava, o. p. s.) funguje třetím rokem jako obecně prospěšná společnost. Jejím jediným zřizovatelem je město Ostrava. Práci ostravského informačního centra hodnotí občané i návštěvníci většinou pozitivně. Značnou pozornost této činnosti věnovaly i hromadné sdělovací prostředky. Pro pracovníky MIC je odezva na jejich práci nejen motivující, ale i inspirativní. Velmi průkaznou odezvou však jsou statická vyhodnocení. Nechme proto za sebe hovořit čísla.
Struktura dotazů
Za celou dobu fungování MIC v Ostravě jsou druhy dotazů vyděleny do deseti základních oblastí: akce, doprava, firmy, INTERNET, mimoostravské dotazy, město Ostrava, prodej, různé, TICKETPRO, ubytování.
Struktura dotazů se nemění. K nejfrektovanějším patří dotazy týkající se akcí a s tím spojený předprodej vstupenek = 35,24% a dotazy týkající se města Ostravy 27,9%.
Městské informační centrum Ostrrava, o. p. s. částečně supluje i regionální informační centrum. Monitoruje proto situaci v regionu, v České republice i nejbližším pohraničí Polska a Slovenska. Frekvence mimoostravských dotazů se pohybuje do 5% z celkového počtu dotazů.
Statistické vyhodnocení návštěvnosti
Činnost MIC Ostrava, o. p. s. je od samých počátků statisticky sledována a vyhodnocována. Statistické vyhodnocení se provádí měsíčně. Za dobu existence je možné srovnání i s předcházejícími lety.
Za rok 1998 MIC navštívilo 58 199 klinetů. Nejvyšší návštěvnost byla zaznamenána v prosinci, což souvisí s předprodejem vstupenek na předvánoční a vánoční akce. Naopak nejmenší návštěvnost byla zaznamenána během letních prázdnin (červenec = 3636 klientů, srpen = 3727 klientů). Čísla o počtu návštěvnosti během letní sezony dokládají známé skutečnosti. V Ostravě se pořádá málo zajímavých akcí, a proto není turisticky tolik navštěvována. Naopak vysoká návštěvnost během ostatních měsíců v roce dokládá, že Ostrava je přitažlivá z hlediska komerčního, kulturního, vystavovatelského a tranzitního.
Srovnání je zajímavé z několika hledisek. Během roku 1998 je výrazný nárůst návštěvnosti MIC, vůbec největší je u měsíců: leden = 187%, září = 185%, duben = 176%. Není překvapením, že naopak pokles návštěvnosti je během letních měsíců roku 1998. Návštěvnost v červenci roku 1998 dosahovala pouze 83% proti červenci roku 1997, v srpnu 1998 pouze 65% proti srpnu roku 1997. Souvisí to s mimořádnými událostmi letních měsíců roku 1997. V červenci 1997 Ostravu postihly povodně a v srpnu se konala výstava OBNOVA 97 na pomoc postiženým oblastem.
Městské informační centrum během mimořádných událostí zajišťovalo zcela odlišný informační servis. Podílelo se na informování občanů (zvl. evakuace obyvatel, náhradní doprava, pomoc postiženým, sbírky humanitární pomoci ap.) i na zajištění zprostředkovatelských služeb pro výstavu OBNOVA 97.
Za dobu tříleté existence MIC navštívilo 122 603 klientů, z toho pouze v roce 1998 to bylo 58 199 klientů. Pouze za rok 1998 využilo služeb MIC 47,46% z celkového počtu návštěvníků, tj. nárůst 268,3% proti roku 1996 a 136,23% proti roku 1997.
Závěr
Zájem o služby Městského informačního centra v Ostravě opět potvrdil, že si již našlo svou stálou klientelu. Jeho fungování je žádané a je opodstatněné
Finanční zpráva za rok 1998 dokládá, že finanční prostředky vložené zakladatelem do založení obecně prospěšné společnosti se postupně vracejí. Vzrostla totiž soběstačnost MIC. Společné náklady na provozování MIC kryje ze 4/5 zakladatel a z 1/5 obecně prospěšná společnost. Bylo by proto žádoucí zakládat podobná informační centra i v jiných strategických místech města Ostravy.

Dagmar Kremzerová

Diskusní fórum čtenářů
(prozatím žádný názor)

Zveřejněno 15.08.1999
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
1 PRAHA
2 STŘEDNÍ ČECHY - ZÁPAD
3 STŘEDNÍ ČECHY-JIHOVÝCHOD
4 STŘEDNÍ ČECHY - SV - POLABÍ
5 JIŽNÍ ČECHY
6 ŠUMAVA - VÝCHOD
7 CHODSKO
8 PLZEŇSKO
9 TACHOVSKO - STŘÍBRSKO
10 ZÁPADOČESKÝ LÁZEŇSKÝ TR
11 KRUŠNÉ HORY - ZÁPAD
12 KRUŠNÉ HORY
13 ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ-ŽATECKO
14 DĚČÍNSKO A LUŽICKÉ HORY
15 MÁCHŮV KRAJ
16 LUŽICKÉ HORY A JEŠTĚD
17 FRÝDLANTSKO
18 JIZERSKÉ HORY
19 ČESKÝ RÁJ
20 KRKONOŠE - ZÁPAD
21 KRKONOŠE - STŘED
22 KRKONOŠE - VÝCHOD
23 PODZVIČÍNSKO
24 KLADSKÉ POMEZÍ
25 HRADECKO
26 ORLICKÉ HORY A PODORLICKO
27 PARDUBICKO
28 CHRUDIMSKO - HLINECKO
29 SVITAVSKO
30 VYSOČINA
31 MORAVSKÝ KRAS A OKOLÍ
32 BRNO A OKOLÍ
33 PODYJÍ
34 LEDNICKO - VALTICKÝ AREÁL
35 SLOVÁCKO
36 STŘEDNÍ MORAVA - HANÁ
37 ZLÍNSKO
38 BESKYDY A VALAŠSKO
39 OBLAST OSTRAVSKO
40 OBLAST POODŘÍ
41 OPAVSKÉ SLEZSKO
42 TĚŠÍNSKÉ SLEZSKO
43 OBLAST JESENÍKY